דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיל המעבר 

מאת    [ 15/10/2013 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 2663 פעמים ]

גיל המעבר הוא הגיל שבו אנו מפסיקות לקבל מחזור. טווח הגלאים נע בין 35 (למרות שזה נדיר) ועד גיל 50 .  בכל מאמר על גיל המעבר, כל ידיעה או כתבה נמצא רשימת מכולת ארוכה , מסובכת ומלחיצה של תופעות לוואי צפויות, פתולוגיות, סימפטומים ומחלות לרוב, אז תרשי לי לחסוך ממך את כל הרשימה ולהתמקד במה אפשר לעשות.

התלונות העיקריות והנפוצות שעליהן מתלוננות נשים הן גלי חום וחשש מהידללות העצם. חשוב מאוד להבין שיש תפקיד גנטי משמעותי הן לגיל שבו מפסיק המחזור והן לסימפטומים שמגיעים או לא מגיעים בעקבות הפסקת המחזור. כמעט לכל רשימת התופעות המדכאות יש שני פתרונות: הראשון הוא פעילות גופנית והשני הוא תזונה.
יש נשים שיגלגלו את עינהן עכשיו כי ציפו לשמוע על תאנה מסתורית שתפתור את כל בעיותהן. אז לא, אני לא קוסמת ואין תרופה קסם שתאיט את התהליכים הגופניים שעובר הגוף בעקבות גיל המעבר אבל יש בהחלט אפשרויות נגישות לי ולך , שלא דורשות הון , שלא מצריכות אקסטרה זמן או עבודה. הן דורשות החלטה ונקיטת צעדים. אפרופו צעדים.. הליכה יכולה להיות דרך נהדרת להתמודד עם גיל המעבר מאחר והיא מסייעת להפחית  גלי חום, מונעת אוסטופורוזיס , מקלה על דיכאון, דכדוך, חוסר שינה, רוגז, מצבי רוח, מונעת מחלות לב , מסייעת לשמור על המשקל, משפרת את פעילות הריאות, ומעלה את המרץ. הליכה ריצה שחייה ריקוד כל פעילות אירובית בת חצי שעה כל יום יכולה למנוע כל כך הרבה מחלות ולהעניק תחושה נהדרת ויתרונות משמעותיים להרבה מערכות בגופנו. 

הדרך השנייה היא תזונה- הגוף שלנו יודע לפרק ולנצל בצורה נהדרת מזונות ועלינו לדעת במה טוב לנו להזין אותו. העצמות שלנו זקוקות ליותר סידן ומגנזיום על מנת לשמור עלינו חזקות ויציבות. תזונה עשירה בסידן ומגנזיום נמצא בירקות ירוקים- כל עשבי הטיבול, עלי מנגולד , ברוקולי, סלרי . אגוזים לא קלויים כגן אגוזי לוז, אגוזי מקדמיה, קשיו, אגוזי מלך. מוצרי סויה מסייעים מאוד לשמור על איזון אסטרוגן , פולי סויה, טופו, חלב סויה בצריכה יום יומית מסייעים להפחת גלי חום.  בקליניקה שלי אני פוגשת נשים רבות שסובלות מתופעות של גלי חום לעיתים תכופות ולילות רטובים, דכדוך. אני מסייעת בעזרת הומאופתיה ועידוד נשים לאורח חיים נכון יותר עבורן. מנסיוני , תופעות גיל המעבר לא חייבות להיות כל כך מעיקות.      




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב